مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 05:552020-07-28بين الملل

حامد کرزی خواستار آغاز مذاکرات دولت افغانستان با طالبان شد


رییس جمهور پیشین افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در این کشور و جان باختن غیرنظامیان، خواستار آغاز مذاکرات بین الافغانی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان با تاکید بر توقف خشونت ها در این کشور آغاز مذامرات بین الافغانی را خواستار شد.

وی در توییتی نوشت: آخرین گزارش یوناما مبنی بر اینکه افراد غیرنظامی در معرض خشونت شدید در افغانستان قرار دارند، بسیار ناراحت کننده است.

من از طرف های افغانستانی می خواهم که میهن پرستی و عشق به کشور خود را نشان دهند و بلافاصله مذاکرات را آغاز کنند و به این درگیری تحمیل شده خارجی پایان دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، رسانه ها از بالاگرفتن اختلافات و تنش ها میان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان خبر می دهند.

روز گذشته نیز یک بالگرد نظامی متعلق به ارتش افغانستان در هلمند سقوط کرد که طالبان پس از آن مسئولیت این سقوط را بر عهده گرفت.

این تنش ها تا جایی بالا گرفته که سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در جنگ افغانستان خواستار کاهش خشونت ها در این کشور شد.

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان ملل متحد طی سال جاری بیش از 1200 غیرنظامی در افغانستان کشته شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حامد کرزی خواستار آغاز مذاکرات دولت افغانستان با طالبان شد

حامد کرزی خواستار آغاز مذاکرات دولت افغانستان با طالبان شد