مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 05:552020-07-28اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از 170 هزار تن میوه هسته دار تابستانه در آذربایجان غربی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 170 هزار تن انواع میوه هسته دار تابستانه، از باغات آذربایجان غربی برداشت شود.

- عزیز امانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فصل برداشت بیشتر میوه های تابستانه به خصوص میوه های هسته دار از خرداد ماه از سطح 17 هزار و 580 هکتار از باغ های بارور استان آغاز شده است و 3 هزار و 79 هکتار نیز از باغات هسته دار در حال حاضر به مرحله باردهی نرسیده اند.

وی افزود: بیش از 90 درصد از محصول گیلاس و آلبالو برداشت شده و برداشت ارقام زردآلو، آلو و هلو نیز آغاز شده است و همه ساله برداشت محصولات هسته دار تا اواخر شهریور ماه و ارقام دیر رس آنها تا نیمه اول مهر ماه به طول می انجامد.

این مسوول با بیان اینکه 55 درصد سطح زیر کشت باغات هسته دار در شهرستان ارومیه واقع شده است، گفت: در مجموع تولید میوه های هسته دار در سطح استان نسبت به سال گذشته حدود 11درصد افزایش برخوردار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طبق برآوردهای انجام شده، بیشترین افزایش برداشت میوه های هسته دار در تولید هلو، شلیل و آلو پیش بینی می شود، افزود: علت اصلی این افزایش ناشی از افزایش سطح کشت و مساعد بودن شرایط آب و هوایی در زمان شکوفه دادن این محصولات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از 170 هزار تن میوه هسته دار تابستانه در آذربایجان غربی

پیش بینی تولید بیش از 170 هزار تن میوه هسته دار تابستانه در آذربایجان غربی