مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 04:452020-07-28اقتصادي

170هزار تن میوه هسته دار تابستانه در آذربایجان غربی برداشت می شود


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 170 هزار تن انواع میوه هسته دار تابستانه، از باغات استان برداشت شود.

- عزیز امانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فصل برداشت بیشتر میوه های تابستانه به خصوص میوه های هسته دار از خرداد ماه از سطح 17 هزار و 580 هکتار از باغ های بارور استان آغاز شده است اظهارکرد: امسال 3 هزار و 79 هکتار از باغات هسته دار در حال حاضر به مرحله باردهی نرسیده اند.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد از محصول گیلاس و آلبالو برداشت شده و برداشت ارقام زردآلو، آلو و هلو نیز آغاز شده است و همه ساله برداشت محصولات هسته دار تا اواخر شهریورماه و ارقام دیر رس آنها تا نیمه اول مهرماه به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه 55 درصد سطح زیر کشت باغات هسته دار در شهرستان ارومیه واقع شده است، گفت: در مجموع تولید میوه های هسته دار در سطح استان نسبت به پارسال حدود 11 درصد افزایش برخورداراست.

امانی با اشاره به اینکه طبق برآوردهای انجام شده، بیشترین افزایش برداشت میوه های هسته دار در تولید هلو، شلیل و آلو پیش بینی می شود، افزود: علت اصلی این افزایش ناشی از افزایش سطح کشت و مساعد بودن شرایط آب و هوایی در زمان شکوفه دادن این محصولات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

170هزار تن میوه هسته دار تابستانه در آذربایجان غربی برداشت می شود

170هزار تن میوه هسته دار تابستانه در آذربایجان غربی برداشت می شود