مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 10:202020-07-27دانش

اعلام آمادگی دانشگاه ها برای «حذف کنکور» ارشد و دکتری


اعلام آمادگی دانشگاه ها برای حذف کنکور ارشد و دکتری معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌های بزرگ کشور اعلام کردند که آمادگی حذف کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی و پذیرش دانشجو را از طریق شرایط و ضوابط خود دانشگاه ها دارند.

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزییات موارد مطرح شده در نشست اخیر معاونین آموزشی دانشگاه‌های بزرگ کشور، گفت: یکی از موارد مورد بحث، موضوع پذیرش دانشجوی بدون کنکور به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بود.

وی با بیان اینکه همواره در سال‌های اخیر، در خصوص واگذاری اختیارات پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها و حذف کنکور صحبت شده و اخیراً نیز مجلس به آن ورود کرده است، افزود: شاید برهه زمانی کنونی، بهترین زمان ممکن و فرصت برای چنین تصمیمی باشد، البته اگر صحبت‌های مطرح شده، صرفاً جنبه شعاری و تبلیغاتی نداشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: ما بر این باور هستیم که چنین اقدامی در مقطع دکتری و ارشد به راحتی امکان پذیر بوده و قابل واگذاری به خود دانشگاه‌ها است.

لذا ما به عنوان دانشگاه‌های بزرگ کشور، در این خصوص اعلام آمادگی می‌کنیم و قرار شد در این راستا به مراجع مربوطه و ذیصلاح (وزارت علوم) اعلام کنیم که آمادگی پذیرش دانشجو را از طریق شرایط و ضوابط خود دانشگاه‌ها داریم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی دانشگاه ها برای «حذف کنکور» ارشد و دکتری

اعلام آمادگی دانشگاه ها برای «حذف کنکور» ارشد و دکتری