مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 07:352020-07-27دانش

جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شد


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به ظرفیت های پذیرش این دانشگاه در ترم تحصیلی مهرماه گفت: این دانشگاه برای مقطع تحصیلی کاردانی 124 هزار متقاضی و برای مقطع کارشناسی ناپیوسته 57 هزار پذیرش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ،  ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در نشست خبری با محوریت حرفه گرایی در آموزش عالی و ارائه گزارش فعالیت های مهارت آموزی که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد، گفت: این دانشگاه دارای 176 آموزشکده و دانشکده است که در 114 شهر کشور مستقر هستند.

از 176 مرکز، 53 آموزشکده دخترانه و 123 آموزشکده پسرانه است تعداد کل دانشجویان این دانشگاه 140 هزار نفر است که 38 درصد آنها دختر و مابقی پسر هستند.

وی افزود: 82 درصد دانشجویان این دانشگاه به صورت روزانه و رایگان تحصیل می کنند و 18 درصد این دانشجویان در نوبت دوم مشغول به تحصیل هستند آموزش های دانشگاه فنی و حرفه ای مهارتی و رایگان است و باید نیز رایگان باشد.

آموزش های فنی و حرفه ای تولید ناخالص ملی را رشد می دهد و دولت باید روی آموزش های مهارتی سرمایه گذاری و فرصت برابر را برای همه متقاضیان مهارتی در آموزش عالی فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شد

جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شد