مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 07:252020-07-27سياسي

مشارکت 89 نفر در طرح نظارتی عید قربان/ هیچ دامی نباید خارج از کشتارگاه ذبح شود


مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به مشارکت 89 نفر در طرح نظارتی عید قربان در این استان، گفت: هیچ دامی نباید خارج از کشتارگاه ذبح شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سهراب عاقبتی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دامپزشکی با اشاره به در پیش بودن عید قربان گفت: 89 ناظر در قالب طرح نظارتی در روز عید قربان مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه 47 اکیپ ثابت و سیار در زمینه فروش دام در سراسر استان گیلان نظارت می کنند، افزود: 30 دامپزشک و 13 ناظر شرعی و 43 بازرس بهداشت گوشت در ایام عید قربان مدیرکل دامپزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در ایام عید قربان از مراکز خیریه خواسته ایم که به هیچ عنوان در قربانی دام در این مکان ها انجام نشود، ادامه داد: در مرکز استان یک کشتارگاه و یک سوله نیز برای ذبح دام مشخص نبوده ایم تا مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نذر خود را ادا کنند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از ایجاد تجمع این اقدام انجام شده است، تصریح کرد: کشتار دام باید حتماً در کشتارگاه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی انجام شود.

عاقبتی در ادامه به شناسایی 800 بیماری مشترک عفونی در دام اشاره و با بیان اینکه 50 درصد این بیماری ها در میان دام و انسان مشترک هستند، گفت: و با توجه به شیوع بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت 89 نفر در طرح نظارتی عید قربان/ هیچ دامی نباید خارج از کشتارگاه ذبح شود

مشارکت 89 نفر در طرح نظارتی عید قربان/ هیچ دامی نباید خارج از کشتارگاه ذبح شود