مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 03:302020-07-27اجتماعي

امشب آسمان شهاب باران می شود


در نیمه شب امشب، دوشنبه 6 مرداد و بامداد فردا سه شنبه 7 مرداد ماه، بارش شهابی دلتای دلوی به اوج بارش می رسد که شهاب های این بارش در نیمکره شمالی زمین از جمله ایران قابل مشاهده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، در این باره گفت: بارش های شهابی از جمله پدیده های جذاب آسمانی هستند که برای عموم مردم نیز مشاهده آنها خالی از لطف نیست و آماتورهای اخترشناسی به ویژه عکاسان نجومی سوژه های جذابی برای رصد و ثبت رد شهاب ها در اختیار دارند.

وی با اشاره به بارش شهابی "دلتای دلوی" با بیان اینکه این بارش هرچند که یکی از بارش های مشهور نیمکره جنوبی است، اظهار کرد: در آسمان ساکنان عرض های میانی نیمکره شمالی از جمله کشورما نیز این بارش قابل مشاهده است.

عتیقی خاطر نشان کرد: این بارش شهابی در اوایل مرداد ماه هر سال به اوج بارش خود می رسد و امسال نیز در ساعت یک و 30 دقیقه بامداد سه شنبه 7 مرداد به اوج بارش خواهد رسید.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران میزان ZHR (میزان بارش سرسویی) این بارش را بین 10 تا 20 شهاب عنوان کرد و یادآور شد: این بارش از حیث تعداد شهاب ها، بارش ممتازی در میان بارش های سالیانه به شمار نمی آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امشب آسمان شهاب باران می شود

امشب آسمان شهاب باران می شود