مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 02:402020-07-26فرهنگي

امکان مرمت مجموعه تاریخی کچلگ میبد فراهم شد


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد از رفع مشکل ثبت سند و آزادسازی مجموعه تاریخی کچلگ و امکان مرمت و بازسازی آن در آینده نزدیک خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد از رفع مشکل ثبت سند و آزادسازی مجموعه تاریخی کچلگ و امکان مرمت و بازسازی آن در آینده نزدیک خبر داد.

رسول مشتاقیان در گفت وگو با ایسنا در این رابطه تصریح کرد: مرمت و بازسازی این اثر قاجاری به علت مشکل سندیت تاکنون ممکن نبود که در همین رابطه با همکاری فرمانداری شهرستان در حال رایزنی برای ثبت سند آن هستیم و با آزادسازی این مجموعه، مرمت و ساماندهی آن به زودی شروع خواهد شد.

وی در مورد این اثر منحصربفرد تاریخی نیز خاطرنشان کرد: مجموعه تاریخی کچلگ وافع در روستای تاریخی حسن آباد بخش بفروییه میبد شامل قلعه، آسیاب آبی، کاروانسرا، آب انبار و باغات پیرامونی آن است که به علت وجود چهار برج در گوشه های بنا و همچنین سبک معماری بکار رفته در آن، از آثار تاریخی منحصر به فرد در حوزه گردشگری به حساب می آید.

مشتاقان در پایان نیز با اشاره به واقع شدن این مجموعه در مجاورت کمربندی غربی میبد، یاداور شد: مرمت این مجموعه به عهده دهیاری حسن آباد گذاشته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان مرمت مجموعه تاریخی کچلگ میبد فراهم شد

امکان مرمت مجموعه تاریخی کچلگ میبد فراهم شد