مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 12:552020-07-26اقتصادي

«تکاب» قطب معادن شمالغرب کشور/لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، وجود 2 معدن طلای زرشوران و آق دره در تکاب، سهم 35 درصدی این شهر از استحصال طلای کشور و وجود 59 معدن فعال سنگ در تکاب، سبب شده این شهر به عنوان یکی از قطب های مهم کشور در بحث ذخایر معدنی مطرح شود.

با توجه به  توانمندی های تکاب در بخش معدن، این شهر می تواند به رشد تولید کمک و در سال در بخش معدن معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی های تکاب در بخش معدن، به خبرنگار فارس گفت: تکاب در کنار سایر شهرهای استان از جمله خوی و ارومیه یکی از شهرهای مهم استان در بحث معدن است ولی آنچه این شهر را از سایر شهرهای استان متمایز می کند، وجود دو معدن طلای فعال است.

پریسا عابدپور افزود: سالانه شاهد استحصال 660 هزار تن کانسنگ طلا از معدن آق دره و 375 هزار تن از معدن زره شوران هستیم و معدن طلای زرشوران تکاب به عنوان بزرگ ترین معدن طلای خاورمیانه به شمار می رود که 30 درصد از ذخایر طلای کشور رادر خود جای داده است.

وی به اشتغالزایی بخش معدن این شهر اشاره کرد و گفت: در معدن طلای زره شوران تکاب به تنهایی 700 نفرمشغول به کار هستند و این امر ظرفیت بالای معادن در اشتغالزایی منطقه را گوشزد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تکاب» قطب معادن شمالغرب کشور/لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

«تکاب» قطب معادن شمالغرب کشور/لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی