مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 12:152020-07-26اجتماعي

تأسیس هنرستان دریانوردی در گلستان/تلاش برای توازن بین رشته ای


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان با بیان این که هنوز توزان بین رشته ای در استان ایجاد نشده است، گفت: 40 درصد دانش آموزان گلستان در رشته های فنی وحرفه ای تحصیل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم حاجیلری بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهارکرد: باید 50 درصد دانش آموزان را طبق برنامه ششم توسعه به سمت رشته های کاردانش، هنرستان و فنی و حرفه ای سوق دهیم و در حال حاضر این رقم در گلستان 40 درصد است که از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

وی افزود: با همکاری بین بخشی تلاش کردیم هنرستان های وابسته به دستگاه های مختلف اجرایی تاسیس شود و در حال حاضر هنرستان کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی، هنرستان هوانوردی در گرگان و گنبدکاووس با همکاری سازمان دریانوردی و هنرستان حمل و نقل با همکاری راهداری گلستان ایجاد شده و پیگیر احداث هنرستان هنرهای زیبا در استان هستیم.

حاجیلری اضافه کرد: ترسیم نقشه های شغلی رشته های هنرستانی، اولویت بندی ساخت و تجهیز هنرستان ها و کارگاه ها، همکاری بین بخشی، ترویج و توسعه کارآفرینی و ایجاد فرصت شغلی از جمله اقدامات ما در خصوص گرایش دانش آموزان به سمت رشته های فنی است.

وی تصریح کرد: همکاری های خوبی با جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای داشته و امیدواریم میراث فرهنگی و ارشاد هم در زمینه تاسیس ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأسیس هنرستان دریانوردی در گلستان/تلاش برای توازن بین رشته ای

تأسیس هنرستان دریانوردی در گلستان/تلاش برای توازن بین رشته ای