مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 10:252020-07-26بين الملل

یک سایت روس: ترکیه با یک کشور همسایه لیبی توافقنامه نظامی امضا کرد


وب سایت مطالعات سیاسی اوراسیا کاتیخون به نقل از منابع ویژه در دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که ترکیه توافقنامه همکاری نظامی را با نیجر، - وب سایت مطالعات سیاسی اوراسیا "کاتیخون" به نقل از منابع ویژه در دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که ترکیه توافقنامه همکاری نظامی را با نیجر، همسایه جنوبی لیبی امضا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سایت گزارش داد که توافقنامه ترکیه و نیجر منجر به تقویت تسلط آنکارا بر منطقه می شود و ترکیه به کشورهای آفریقایی و به ویژه کشورهای منطقه ساحل آفریقا کمک خواهد کرد تا نقش بیشتری در موضوع حل و فصل بحران لیبی ایفا کنند.

در همین حال، یک کارشناس مسائل سیاسی لیبیایی در این باره اظهار کرد: کشور نیجر از توقف روابط خود با لیبی به ویژه روابط اقتصادی رنج می برد و بدین ترتیب ترکیه هم پیمانی برای این کشور خواهد بود.

همچنین این توافقنامه می تواند باعث نفوذ ترکیه به قلب آفریقا شود، بنابراین این توافق نظامی می تواند راه را برای مهار نفوذ فرانسه و کاهش تهدیدهای نظامی فرانسه هموار کند.

اسماعیل بازنگا ، کارشناس لیبیایی دیگر نیز در این باره گفت: امضای توافقنامه نظامی به سود هر دو کشور خواهد بود، طوری که ترکیه از آن برای نفوذ به داخل آفریقا و نیجر نیز برای ایفای نقش برجسته تر در پرونده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سایت روس: ترکیه با یک کشور همسایه لیبی توافقنامه نظامی امضا کرد

یک سایت روس: ترکیه با یک کشور همسایه لیبی توافقنامه نظامی امضا کرد