مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 09:252020-07-26پزشكي

کرونا در چه صورتی «مرگبار» عمل می کند؟


عوارض کووید 19 گذرا است؛ اما اگر این ویروس منجر به نارسایی ارگان‌های اصلی بدن نظیر کبد و کلیه و یا نارسایی تنفسی شود می‌تواند خطر مرگ را برای بیمار به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما، امیر حسین فقیهی متخصص گوارش و کبد در خصوص عوارض گوارشی بیماری کرونا گفت: کرونا یک بیماری ویروسی و قابل انتقال از طریق تنفس است، که ممکن است تظاهرات آن به صورت مشکلات گوارشی بروز پیدا می‌کند.

وی دل درد، بیرون روی و تهوع را ازعلائم گوارشی ابتلا به ویروس کووید 19 دانست و ادامه داد: این ویروس ممکن است در بعضی موارد منجر به افزایش آنزیم‌های کبدی شود و در موارد شدید نارسانی ارگان‌های مختلف بدن را به همراه داشته باشد.

این متخصص گوارش و کبد تاکید کرد: بیمارانی که دچار تهوع، دل درد و اسهال می‌شوند، حتما باید به این نکته دقت کنند که این علائم می‌تواند به عنوان نشانه‌هایی از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

فقیهی در خصوص بیماری کبد چرب بیان کرد: این بیماری بیشتر در افرادی که اضافه وزن و بیماری زمینه‌ای دارند، رخ می‌دهد، برای مثال کسانی تروییدشان کم کار است و یا به طور اولیه دچار چربی خون بالا و یا مرض قند هستند، بیشتر دچار کبد چرب می‌شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در چه صورتی «مرگبار» عمل می کند؟

کرونا در چه صورتی «مرگبار» عمل می کند؟