مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 06:352020-07-26سياسي

بیانیه دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص بازگشایی مسجد ایاصوفیه


 دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای، بازگشایی مسجد ایاصوفیه را اقدامی شجاعانه و بازگشت میراث اسلامی به دنیای اسلام دانست.

-  دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای، بازگشایی مسجد ایاصوفیه را اقدامی شجاعانه و بازگشت میراث اسلامی به دنیای اسلام دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن بیانیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاهَ وَآتَی الزَّکَاهَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ جنگ های صلیبی مصادف با دوره ای از تاریخ بود که برابر اعتراف اندیشمندانی همچون گوستاو لوبون فرانسوی، شرق مهد تمدن و مصادف با عصر شکوفایی تمدن اسلامی بوده است و به دلیل بی فرهنگی و عدم بهره مندی صلیبیان از مظاهر تمدن، جنگ های صلیبی برای مسلمانان سراسر زیانبار بود.

در همین حال بارور بودن درخت فرهنگ و تمدن در میان ملل اسلامی موجب گشت که اروپاییان با دستی پر از دانش و پیشرفت به خانه باز گردند، اما در مقابل شاید مهم ترین پیامد جنگ های صلیبی، تسلط قدرت نرم بر جوامع اسلامی از سوی آنان بود و جنایت های فراوان آنان در تسخیر مسجد الاقصی و تخریب مساجد و آتش زدن آثار تمدن اسلامی و تارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص بازگشایی مسجد ایاصوفیه

بیانیه دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص بازگشایی مسجد ایاصوفیه