مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 04:552020-07-26فرهنگي

قلعه «شهراب» زواره پس از 60 سال جان تازه می گیرد


قلعه روستای شهراب از توابع دهستان سفلی بخش زواره به همت مالک آن مرمت و باز سازی می شود.

  - این قلعه که یکی از اماکن قدیمی روستای شهراب به شمار می رود به قلعه محمد حسین خان معروف است و شامل نارنج قلعه یا نارین قلعه بوده است.

در همین راستا رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردستان از تهیه طرح مرمت قلعه تاریخی شهرآب در بافت تاریخی روستای شهرآب از توابع شهر تاریخی زواره پس از 60 سال خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی مشهدی گفت: با توجه به شواهد موجود و گزارش های افراد مطلع و مالکین قلعه، بخش غربی این قلعه در سال های 40 و 41 هجری شمسی براثر سیل و عوامل انسانی تخریب شده است.

وی افزود: در هفته های گذشته مالکان اقدام به تسطیح زباله ها و نخاله های دپو شده در اطراف قلعه برای اجرای دیوار کشی نموده اند که به اشتباه در فضای مجازی تخریب قلعه شهراب منعکس شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردستان تصریح کرد: طی دهه 50 خورشیدی، ادعای مالکیت خاندان عامری بر روی این قلعه تاریخی توسط دستگاه قضایی اثبات و از آن تاریخ تا کنون این قلعه تاریخی دارای مالکیت خصوصی است.

وی با اشاره به تلاش های این اداره به منظور احیای این قلعه تاریخی، تأکید کرد: با توجه به متروکه شدن قلعه شهراب، این مکان به تدریج به محل دفن زباله های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه «شهراب» زواره پس از 60 سال جان تازه می گیرد

قلعه «شهراب» زواره پس از 60 سال جان تازه می گیرد