مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 04:502020-07-26سياسي

نظر دو مرجع تقلید درباره وام اجاره مسکن


آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله علوی گرگانی نظر خود در خصوص پرداخت وام اجاره مسکن به مستأجرین را در قالب استفتاء بیان کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ با توجه به اعلام دولت برای پرداخت وام اجاره مسکن به مستأجرین، سؤالات و شبهاتی پیرامون این وام مطرح شده که آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله علوی گرگانی نظر خود را در قالب استفتاء بیان کرده اند.

سؤال: سلام علیکم اخیرا دولت به دنبال افزایش اجاره بها در سطح کشور، وام اجاره مسکن را برای مستأجران مدنظر قرار داده و مقرر شده که مستأجر به صورت ماهانه، 13 درصد سود این وام را به دولت پرداخت نموده و در پایان مدت اجاره نیز اصل وام را به دولت برگرداند.

با توجه به اینکه این پول صرف رهن منزل شده و کسب و کاری با آن انجام نمی شود، آیا دریافت این سود از سوی دولت، ربا نیست؟ نظر شما را به اصل محتوای این وام که در مصاحبه ایرنا با آقای محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام شده، جلب می نمایم: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه مستاجران واجد شرایط برای دریافت وام به ضامن نیازی ندارند، گفت: برای ضمانت، گواهی کسر از حقوق یا سهام عدالت و یا سفته کفایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر دو مرجع تقلید درباره وام اجاره مسکن

نظر دو مرجع تقلید درباره وام اجاره مسکن