مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 22:452020-07-25اقتصادي

انجام 600 هکتار عملیات نهالکاری در دلگان


برای تثبیت شن های روان و مهار کانون های بحرانی فرسایش بادی در سال جاری 600 هکتار عملیات نهالکاری و 1500 هکتار هلالی ابگیر انجام شده است‎.

- مجتبی شجاعی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: چندین پروژه در حوزه های مختلف منابع طبیعی از قبیل  آبخیزداری، آبخوانداری، بیابان زدایی در سطح شهرستان در حال اجرا است که برای  این پروژه ها بیش از 75 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اثربخش بودن این اقدامات در تقویت پوشش گیاهی، کنترل سیل و فرسایش خاک و تقویت سفره های آب زیرزمینی، افزود: در سال جاری در اجرای عملیات آبخیزداری حدود 11 هزار مترمکعب، مقابله با پدیده بیابان زایی شامل نهالکاری 600 هکتار و احداث هلالی ابگیر 1500هکتار عملیات اجرایی صورت گرفته است.

فرماندار دلگان گفت: در سال گذشته، توسعه اقدامات آموزشی ترویجی مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا برای مجریان و بهره برداران منابع طبیعی به میزان 500نفر، آموزش ارائه شده است.

وی با بیان اینکه جنگل ها دارای فواید بسیاری هستند، از تولید چوب، تولید علوفه و گیاهان دارویی به عنوان کارکردهای بازاری و از حفظ آب و خاک، تولید اکسیژن و ترسیب کربن به عنوان کارکردهای غیر بازاری و زیست محیطی منابع طبیعی نام برد‎.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 600 هکتار عملیات نهالکاری در دلگان

انجام 600 هکتار عملیات نهالکاری در دلگان