مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 10:402020-07-25اقتصادي

سرانجام CNPC در میدان نفتی آزادگان جنوبی


سکوت مسئولان وزارت نفت درباره توافق نهایی شرکت ملی نفت ایران برای پرداخت کِلِیم مورد ادعای شرکت CNPC در حالی ادامه دارد که برخی منابع از نیم میلیارد دلاری بودن آن می گویند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سال 93 بود که وزارت نفت در یک اقدام قابل تأمل و تنها 2 سال پس از امضای قرارداد توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی با شرکت CNPC چین، قرارداد شرکت ملی نفت ایران با بزرگترین شرکت نفت دولت چین را فسخ و این شرکت را از غرب کارون اخراج کرد.

چینی ها چه زمانی به غرب کارون آمدند؟ قرارداد چینی ها با شرکت ملی نفت رسماً در شهریور سال 91 پس از تجدید طرح توسعه اولیه میدان امضا شد که بر اساس آن مقرر شده بود چینی ها تولید از این میدان را به 175 هزار بشکه افزایش دهند.

با ورود زنگنه به وزارت نفت و تنها چند ماه پس از سپری شدن از تنفیذ این قرارداد، شرکت ملی نفت به پیمانکار چینی خود اخطار داد در صورت عدم تسریع توسعه، با آن قطع همکاری می کند.

بر اساس گفته های حسین نژاد، مدیرعامل اسبق شرکت مهندسی و توسعه نفت، میزان پیشرفت پروژه در سال 92 حدود 7 درصد بود و چینی ها 7 حلقه چاه نیز حفاری کرده بودند.

دو سناریو برای توسعه آزادگان جنوبی نهایتاً در فروردین سال 93 این شرکت چینی از ایران اخراج شد تا شرکت ملی نفت ایران برنامه جدیدی را برای توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی آغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام CNPC در میدان نفتی آزادگان جنوبی

سرانجام CNPC در میدان نفتی آزادگان جنوبی