مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 10:152020-07-25اقتصادي

رگبار و تند باد به کشاورزی قیر و کارزین خسارت زد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با توجه به وقوع رگبار و طوفان، میزان خسارت های احتمالی در حال ارزیابی و برآورد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین، مهدی همتی با اشاره به ثبت بیش از 14 میلی متر بارش باران در ایستگاه باران سنجی افزر و وزش تند بادهای عصر روز جمعه سوم مرداد ماه اظهار کرد: بر اثر این رویداد جوی بیشترین خسارت به بخش باغبانی در باغ های مرکبات و نخیلات گزارش شده است.

وی تصریح کرد: عمده این خسارت ها در قالب ریزش محصول، شکستگی خوشه، شکستگی تنه درختان و در مواردی ریشه کن شدن مرکبات و نخیلات بوده است.

وی به وقوع سیلاب پس از این بارش های رگباری نیز اشاره و بیان کرد: احتمال خسارت به قسمت هایی از تأسیسات زیر بنایی مانند جاده های بین مزارع، آب نماها، چاه ها و سیستم های آبیاری تحت فشار نیز دور از ذهن نخواهد بود.

همتی با اشاره به پوشش بیمه محصولات کشاورزی در بیش از 20 درصد از باغ های این شهرستان ابراز کرد: باغداران دارای قرار داد بیمه ای حداکثر تا 72 ساعت آینده نسبت به ثبت درخواست خسارت خود اقدام کنند.

به گفته وی؛ علاوه بر امکان ثبت اینترنتی درخواست خسارت در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی، شرکت خدمات بیمه ای مستقر در شهرستان امکان ثبت تلفنی خسارت ها را از طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رگبار و تند باد به کشاورزی قیر و کارزین خسارت زد

رگبار و تند باد به کشاورزی قیر و کارزین خسارت زد