مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 09:452020-07-25اقتصادي

آغاز برخورد با عرضه کنندگان سیگار قاچاق/ استعلام اصالت سیگار به وسیله شناسه رهگیری


رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به تاخیر اجرای طرح شناسه رهگیری سیگار به دلیل شیوع کرونا گفت: برخورد با توزیع کنندگان سیگار قاچاق در روزهای آینده آغاز می شود و از ماه آینده تمام سیگار های تولید شده در کشور دارای کد رهگیری خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در سال 98، میزان قاچاق سیگار کشور برابر با 10.

3 میلیارد نخ برآورد شده است.

در اکثر کشور های دنیا مالیات سنگینی بر سیگار و مواد دخانی وضع شده و درآمد های هنگفتی نصیب دولت ‎ها می شود؛ در کشور ما نیز بر مصرف سیگار و دخانیات مالیات وضع شده است.

بر اساس استعلام خبرنگار فارس از مرکز برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی میزان مالیات سیگار به این گونه است: برای سیگارهای وارداتی 92 درصد، سیگارهای تولید داخل 27 درصد، سیگارهای تولید مشترک 37 درصد و برای سیگارهای تولید داخل با نشان بین المللی 42 درصد انواع مالیات و عوارض لحاظ می شود که درصد زیادی از آن ها در اختیار وزارت بهداشت و ورزش قرار خواهد گرفت.

بخشی از عایدی مالیات و عوارض سیگار در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد که از این منبع درآمد برای جبران هزینه های درمان بیماری های ناشی از مصرف دخانیات استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برخورد با عرضه کنندگان سیگار قاچاق/ استعلام اصالت سیگار به وسیله شناسه رهگیری

آغاز برخورد با عرضه کنندگان سیگار قاچاق/ استعلام اصالت سیگار به وسیله شناسه رهگیری