مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 09:052020-07-25حوادث

پرواز اسباب بازی ها در آسمان چاه دشت


این که در خنکای باد کولر روی مبل لم داده باشیم و شبکه های تلویزیون را بالا و پایین کنیم، طبیعی است که مجال فکر کردن به زندگی عده ای را در گرمای 42 درجه روستای چاه دشت نداشته باشیم.

- مجله مهر _ مرضیه کیان: اینکه در خنکای باد کولر روی مبل لم داده باشیم و شبکه های تلویزیون را بالا و پایین کنیم یا پشت میز کارمان مشغول روزمرگی باشیم، طبیعی است که مجال فکر کردن به عده ای که در گرمای 42 درجه روستایی دور افتاده در جنوب کرمان به نام چاه دشت ، زندگی می کنند را نداشته باشیم.

احتمالاً اسم این روستا به گوشتان هم نخورده اما خوب است که بدانید، حدود 500 خانوار با میانگین جمعیت 7 نفر در هر خانواده که حدود 2000 نفر می شود، در روستایی به نام چاهدشت که در جنوب کرمان و در 15 کیلومتری شهر زهکلوت قرار دارد، برای در امان ماندن از گرمای وحشتناک تابستان به کپرها و کنتوک های بدون امکانات پناه می برند؛ منظور از بدون امکانات، نبود مبلمان و وسایل شیک و لاکچری نیست! در این کپرها حتی سرویس بهداشتی هم وجود ندارد! مردمان این روستا برای گذران امورات زندگی روی زمین های کشاورزی کار می کنند که روزانه 60 هزار تومان دستشان را می گیرد؛ البته این روزهای کارگری به ندرت برایشان رقم می خورد و درآمد ثابتشان همان یارانه ناچیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز اسباب بازی ها در آسمان چاه دشت

پرواز اسباب بازی ها در آسمان چاه دشت