مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 08:052020-07-25فرهنگي

انتقادات ایوان کلیما از کمونیستها و غرب آزاد/ارزش نوشتن نزد کلیما


در نشست نقد و بررسی کتاب «قرن دیوانه من» نوشته ایوان کلیما نقطه نظرهای این نویسنده چک درباره اروپای شرقی و کمونیستی و غربِ آزاد مطرح و تحلیل شدند.

- در نشست نقد و بررسی کتاب قرن دیوانه من نوشته ایوان کلیما نقطه نظرهای این نویسنده چک درباره اروپای شرقی و کمونیستی و غربِ آزاد مطرح و تحلیل شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب قرن دیوانه من نوشته ایوان کلیما با ترجمه سیدعلیرضا بهشتی شیرازی روز سه شنبه 31 تیر با حضور و سخنرانی رضا علیرضا، سید علیرضا بهشتی شیرازی، صادق وفایی و علی اصغر محمدخانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به طور زنده از فضای مجازی پخش شد.

در ابتدای این نشست، محمدخانی معاون فرهنگی شهر کتاب، گفت: ایوان کلیما از نویسندگان معاصر چک است که در ایران بعد از فرانتس کافکا و میلان کوندرا بیشترین مخاطب را دارد.

از آثار منتشرشده او می توان به کتاب هایی چون روح پراگ ، در انتظار تاریکی در انتظار روشنایی ، کار گل ، نه فرشته نه قدیس ، در میانه امنیت و ناامنی اشاره کرد.

آخرین اثر برگردان شده کلیما، قرن دیوانه من ، شرح حالی از او است که تصویری از اوضاع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی چک در هشتاد سال گذشته به دست می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقادات ایوان کلیما از کمونیستها و غرب آزاد/ارزش نوشتن نزد کلیما

انتقادات ایوان کلیما از کمونیستها و غرب آزاد/ارزش نوشتن نزد کلیما