مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 06:152020-07-25اقتصادي

رانت خواری در سنگ آهن/ تورم ریشه در تغییرات نرخ ارز دارد


سالانه میلیاردها تومان رانت از طریق قیمت گذاری نامناسب سنگ آهن در کشور انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا پور ابراهیمی صبح شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران کل صمت شمال و جنوب استان کرمان و محیط زیست بیان داشت: بسیاری از معادن ما قرار بود عملیاتی شود که اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید معادن استان کرمان امسال باید افزایش پیدا کند، افزود: متولیان در بخش تولید و معدن گزارشات و برنامه های خود را ارائه کنند تا برای آن برنامه ریزی کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهایی داریم که تعطیل یا نیمه فعال هستند ضمن اینکه باید یک برنامه مشخصی برای واحدهای راکد متوقف و … داشته باشیم؛ این واحدها مشکلات بانکی دارند و تأمین نقدینگی برای آنها از بورس امکان پذیر است.

پورابراهیمی تصریح کرد: بازار سرمایه ظرفیتی مهم در راستای تأمین مالی شرکت های مختلف است ضمن اینکه 70 تا 80 درصد شرکت های متوقف و راکد مشکل تأمین مالی و نقدینگی دارند که اگر به سمت تأمین مالی برود 50 درصد این موارد دوباره فعال شده و مشکلشان حل می شود.

وی یادآور شد: در استان کرمان شورای معادن یک ظرفیت مهم محسوب می شود و در این راستا خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی داشتیم و اتفاقات خوبی در استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانت خواری در سنگ آهن/ تورم ریشه در تغییرات نرخ ارز دارد

رانت خواری در سنگ آهن/ تورم ریشه در تغییرات نرخ ارز دارد