مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 04:352020-07-25بين الملل

ترامپ پیمان کنترل تسلیحاتی را دور زد تا پهپادهای جنگی بزرگ بفروشد


یکی از مقامات وزارت امورخارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، رییس جمهور به تازگی دستوری را امضا کرد تا به مقاطعه کاران دفاعی اجازه دهد یک پیمان تسلیحاتی 33 ساله را دور بزنند و پهپادهای مسلح بزرگ بیشتری به ارتش های خارجی بفروشند.

- یکی از مقامات وزارت امورخارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، رییس جمهور به تازگی دستوری را امضا کرد تا به مقاطعه کاران دفاعی اجازه دهد یک پیمان تسلیحاتی 33 ساله را دور بزنند و پهپادهای مسلح بزرگ بیشتری به ارتش های خارجی بفروشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تصمیم گرفت تا یکی از بخش های رژیم کنترل فناوری موشکی (MTCR) را دور بزند تا به شرکت های آمریکایی اجازه دهد این پهپادها را به دولت های خارجی که قبلا از خرید این پهپادها منع شده بودند، بفروشد.

رژیم کنترل فناوری موشکی توافق نامه ای است که در سال 1987 میلادی میان 35 کشور جهان به منظور توقف گسترش تسلیحات اتمی امضا شده است.

به گفته کلارک کوپر، معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور نظامی-سیاسی، این سیاست جدید به متحدان و شرکای آمریکا کمک خواهد کرد تا پاسخگوی نیازهای مبرم تجاری و امنیت ملی باشند.

در همین حال، کاخ سفید روز جمعه در بیانیه ای ادعا کرد که این پیمان منسوخ و قدیمی شده و به کشورهای خارج از این پیمان برتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ پیمان کنترل تسلیحاتی را دور زد تا پهپادهای جنگی بزرگ بفروشد

ترامپ پیمان کنترل تسلیحاتی را دور زد تا پهپادهای جنگی بزرگ بفروشد