مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 04:202020-07-25اقتصادي

40 هزار هکتار جنگل احیا و غنی سازی می شود


رییس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع وآبخیزداری گفت: در راستای صیانت از منابع طبیعی تاکنون 65 هزار هکتار جنگل احیا شده و امسال نیز 40 هزار هکتار احیا می شود.

- فریبرز غیبی در سفر یک روزه به استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت جنگل ها و برنامه های صیانت از این منابع طبیعی اظهار داشت: در جنگل های خارج از شمال 29 استان با مدیریت واحد حضور دارند و مساحت جنگل این عرصه ها حدود 12 میلیون و 400 هزار هکتار است.

وی بیان کرد: حدود 6 میلیون هکتار جنگل در منطقه زاگرس، حدود 4 میلیون و 200 هزار هکتار در فلات مرکزی و دو میلیون و 73 هزار هکتار جنگل شمالی است.

غیبی تصریح کرد: در بخش ارس باران هم در قسمت شرقی و انتهایی در منطقه آذربایجان شرقی و اردبیل 200 هزار هکتار جنگل وجود دارد که بیوسفر ارزشمندی محسوب می شود که شرایط خوبی دارد و به صورت مه بارشی تغذیه می شود.

وی یادآور شد: در جنوب کشور در حاشیه خلیج فارس هم سطح جنگلی خوبی داریم و قزوین با 28 هزار هکتار وسعت گونه های بادام و زالزالک شرایط خوبی دارد اما به نظر می رسد سطح جنگل ها بیشتر از این میزان است لذا باید سطح این جنگل ها بازنگری شود زیرا به نظر می رسد بخشی از نقشه ها تهیه نشده و این میزان تا 50 هزار هکتار برآورد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 هزار هکتار جنگل احیا و غنی سازی می شود

40 هزار هکتار جنگل احیا و غنی سازی می شود