مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 03:352020-07-25اقتصادي

احداث نیروگاه خورشیدی در اشتهارد/ وزارت نیرو خرید برق را تضمین کند


فرماندار اشتهارد با اشاره به وضعیت احداث نیروگاه خورشیدی، گفت: باید به سرمایه گذاران اطمینان دهیم که وزارت نیرو برق تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می کند.

- محمد کردی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دو هزار و 800 هکتار از اراضی ملی واقع در بخش پلنگ آباد برای احداث نیروگاه های خورشیدی تعیین شده است، گفت: اشتهارد از جمله مناطق خوب کشور به لحاظ شدت و تابش برق است.

وی با تاکید بر اینکه در استان البرز به ویژه شهرستان اشتهارد با کمبود نیروگاه های برق مواجه هستیم، گفت: مجوز احداث نیروگاه های خورشیدی تولید برق باید توسط یک شرکت وابسته به وزارت نیرو که بهره گیری از انرژی های نو و تجدید پذیر مانند باد و خورشید را دنبال می کند، صادر شود.

فرماندار اشتهارد به کارگیری پنل های خورشیدی را یکی از بهترین روش ها برای تبدیل انرژی گرمایی به الکتریکی دانست و گفت: برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در اشتهارد 40 واحد تولیدی مجوزهای لازم را از معاونت تخصصی مربوطه در وزارت نیرو اخذ کرده اند.

کردی همچنین گفت: 15 واحد تولیدی که قرار است در زمینه احداث نیروگاه کار کنند به مرحله عقد قرارداد رسیده و پس از ارزیابی های لازم برای تحویل زمین به اداره کل منابع طبیعی استان معرفی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث نیروگاه خورشیدی در اشتهارد/ وزارت نیرو خرید برق را تضمین کند

احداث نیروگاه خورشیدی در اشتهارد/ وزارت نیرو خرید برق را تضمین کند