مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 12:552020-07-23اقتصادي

قاچاق 50 تن زعفران به افغانستان


نایب رییس شورای ملی زعفران با بیان اینکه 50 تن قاچاق زعفران به کشور افغانستان انجام شده است، گفت: ویروس کرونا هم صادرات طلای سرخ را 20 درصد کاهش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، علی شریفی‌مقدم نایب رییس شورای ملی زعفران گفت: 50 تن قاچاق زعفران به کشور افغانستان انجام شده این در حالی است که قاچاق پیاز این محصول به عنوان یک تهدید جدی برای زعفران کشور ما محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ادامه این قاچاق تولید زعفران کشور را تهدید می‌کند، گفت: در حال حاضر 30 کشور جهان روی تولید محصول زعفران کار می‌کنند و در صورتی که نتوانیم این محصول را در کشور خود نگه داریم و روز به روز به آن اهمیت بدهیم مجبور خواهیم شد مثل سایر محصولات دیگر نظیر فرش، خاوریار و پسته جایگاه جهانی خود را از دست بدهیم.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه قیمت و فروش محصول زعفران از سال 96 تاکنون کاهشی بوده است، گفت: این در حالی است که تولید این محصول افزایش یافته، اما مسئولان نتوانسته‌اند تقاضا برای این محصول اساسی و استراتژیک ایجاد کند.

* صادرات زعفران ایران توسط کشور افغانستان نایب رییس شورای ملی زعفران تأکید کرد: به دلیل قوانینی دست و پاگیر و همچنین اجبار صادرکنندگان برای برگشت ارز صادرکنندگان طلای سرخ محصول خود را ابتدا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق 50 تن زعفران به افغانستان

قاچاق 50 تن زعفران به افغانستان