مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 08:202020-07-23اقتصادي

61 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار و کم بازده کشور ایجاد شده است


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 61 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار و کم بازده کشور ایجاد شده است.

- ایسنا/لرستان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 61 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار و کم بازده کشور ایجاد شده است.

مسعود منصور در مراسم بهره برداری از 4040 هکتار باغ در اراضی شیب دار لرستان که امروز دوم مردادماه در دورود صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از مهم ترین منابع خاک است که برای حفظ خاک اقدامات مختلف مانند مکانیکی و بیولوژیکی انجام می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اقدامات بیولوژیکی به نحوی پروژه اجرا شود که علاوه بر اثراتی که در جلوگیری از تخریب خاک دارد اشتغال و تولید را حفظ کند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه این روش نسبت به سایر روش ها اولویت دارد افزود: بسیاری از عرصه های کشور ما شیب دار هستند که اگر این اراضی به صورت دیم کم بازده مورد بهره برداری قرار بگیرند علاوه بر اینکه از لحاظ اقتصادی توجیح منطقی و مناسب ندارند فرسایش خاک را به دنبال خواهد داشت.

منصور خاطرنشان کرد: اگر این عرصه ها با گونه های درختی و گونه های دارویی کشت شود فرسایش خاک را کاهش می دهد و با تولید و اشتغال به معیشت مردم جامعه روستای و عشایر کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

61 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار و کم بازده کشور ایجاد شده است

61 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار و کم بازده کشور ایجاد شده است