مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 10:152020-07-22اقتصادي

نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در مازندران/ افزایش تولید یک میلیون و 500 هزار تنی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بابل، ظهر امروز برداشت مکانیزه برنج با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور معاون استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار بابل و تعداد اندکی از معاونان و مسؤولان بخش کشاورزی در مزرعه یک هکتاری روستای بالامیرکلا شهرستان بابل انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این آیین با بیان اینکه خوشحالیم یک بار دیگر در استان مازندران شاهد برداشت یکی از بهترین تولیدات این خطه هستیم، گفت: با توجه به اینکه امسال به عنوان جهش تولید نامگذاری شد بر اساس هدف گذاری هایی که انجام دادیم تصمیم بر این است میزان برداشت برنج در استان به یک میلیون و 500 هزار تن افزایش پیدا کند.

حسن خیریانپور ادامه داد: برای زراعت به ویژه در بخش برنج بحث مکانیزاسیون را پیگیر هستیم که کشت 55 هزار هکتاری مکانیزاسیون را به 100 هزار هکتار ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح بذر را جزو برنامه کاری خود داریم، افزود: پایانه های بسته بندی برنج، بسته بندی و سورتینگ و نگهداری و صادرات از برنامه های مهم استان در حوزه زراعت است.

خیریانپور درباره اینکه برای تکمیل زنجیره مکانیزاسیون چه میزان تسهیلات در نظر گرفته شد، گفت: از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه، تسهیلات مناسبی لحاظ شد و در فروردین ماه امسال برای خرید 300 فقره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در مازندران/ افزایش تولید یک میلیون و 500 هزار تنی

نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در مازندران/ افزایش تولید یک میلیون و 500 هزار تنی