مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 08:152020-07-22حوادث

باغ ملی هرباریوم دچار حریق شد/ خسارتی ثبت نشد


بخشی از ضلع غربی باغ ملی گیاه شناسی نوشهر موسوم به هرباریم و کلکسیونی از گیاهان آلی و منحر به فرد دچار آتش سوزی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بر اثر بی احتیاطی یکی از حاشیه نشینان باغ گیاه شناسی نوشهر و سوزاندن زباله وسرایت آتش براثر ورزش باد گرم، بخشی هایی از ضلع غربی این کلکسیون منحصربفرد گیاهان آلی دچار حریق شد.

حبیب زارع رییس باغ گیاه شناسی نوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حریق در این باغ گفت: متأسفانه بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری یکی از همسایگان باغ گیاه شناسی در ضلع غربی باغ که مشغو، آتش زدن زباله ها بود، آتش به قسمتی از محل دپو خرده چوب در ضلع غربی باغ سرایت کرد.

زارع افزود: خوشبختانه با حضور به موقع همکاران گارد و حراست فیزیکی باغ و کارکنان زحمت کش آتش نشانی نوشهر بدون هیچ گونه خسارتی، آتش خاموش شد.

وی از همسایگان مجاور باغ گیاه شناسی نوشهر خواست از روشن کردن آتش در مجاورت باغ خودداری کنند و همچنین وسایل و زباله ها را به داخل باغ پرتاپ نکنند، چون به دلیل گرمای هوا، امکان آتش سوزی و خسارت وجود دارد.

گفتنی است باغ گیاه شناسی اکولوژی نوشهر که از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی کشور و خاورمیانه محسوب می شود به عنوان باغ گیاه شناسی برای ناحیه رویشی هیرکانی انتخاب شده است و این باغ 35 هکتاری در راستای دو هدف اصلی باغ ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ ملی هرباریوم دچار حریق شد/ خسارتی ثبت نشد

باغ ملی هرباریوم دچار حریق شد/ خسارتی ثبت نشد