مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 07:402020-07-22پزشكي

15 درصد کاهش اهدای خون در کشور/ زمان اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا


به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور، بیماران کرونایی بعد از 28 روز از بهبودی کامل می توانند جهت اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، سید مرتضی طباطبایی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار بهداشت نیوز در مورد آمار اهدای خون در کشور با توجه به وضعیت کرونا اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال 15 درصد میزان اهدای خون در سراسر کشور کاهش یافته است.

وی افزود: از آنجایی که میزان مراجعه بیماران به دلیل شرایط کرونا به بیمارستان ها و مراکز درمانی کمتر شده و جراحی های غیرضروری نیز کاهش یافته است مشکل جدی کمبود خون نداریم البته نیازهای خونی کشور در حد پنج روز برطرف شده و هر روز کفاف نیاز 5 روز آینده را دارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر ضرورت ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ اهدای خون ادامه داد: از هموطنان درخواست داریم در سراسر کشور جهت اهدای خون به ویژه در صورت دارا بودن گروه های خونی منفی اقدام کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 4 هزار نفر از افرادی که مبتلا به کرونا بوده و بهبود یافته اند جهت اهدای پلاسمای خون خود اقدام کرده اند و از این تعداد، از 3000 نفر پلاسمای خونی دریافت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 درصد کاهش اهدای خون در کشور/ زمان اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

15 درصد کاهش اهدای خون در کشور/ زمان اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا