مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 05:102020-07-22پزشكي

ارتباط حافظه کاری با رعایت فاصله اجتماعی


نتایج یک مطالعه جدید نشان داد، ظرفیت حافظه کاری در رعایت فاصله اجتماعی طی مراحل اولیه بیماری همه گیر کووید-19 نقش مهمی ایفا می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج یک مطالعه جدید نشان داد، ظرفیت حافظه کاری در رعایت فاصله اجتماعی طی مراحل اولیه بیماری همه گیر کووید-19 نقش مهمی ایفا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازساینس دیلی، این که تصمیم گرفتید در مراحل اولیه کووید-19فاصله اجتماعی را رعایت کنید، بستگی به این دارد که چه میزان حافظه کاری شما می تواند اطلاعات را در خود ذخیره کند.

این یافته بسیار مهم نتیجه یک مقاله تحقیقاتی است که با همکاری وی وی ژانگ، دانشیار روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید ایالات متحده انجام شده و راهکارهای بالقوه را جهت رعایت بیشتر فاصله اجتماعی در بحران بهداشت عمومی ارائه می دهد.

محققان دریافتند، افرادی که ظرفیت حافظه کاری بالاتری دارند، نسبت به مزایای فاصله اجتماعی آگاهی بیشتری دارند و متعاقبا در مرحله اولیه شیوع کووید-19، دستورالعمل های مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی را راحت تر و سریع تر می پذیرند.

حافظه کاری فرایند روانی نگه داشتن اطلاعات در ذهن برای مدت زمانی کوتاه به طورمعمول فقط چند ثانیه است.

اطلاعاتی که حافظه کاری می تواند ذخیره کند یا به عبارتی ظرفیت آن، پیش بینی کننده بسیاری از توانایی های ذهنی ازجمله هوش، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط حافظه کاری با رعایت فاصله اجتماعی

ارتباط حافظه کاری با رعایت فاصله اجتماعی