مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 04:002020-07-22سياسي

آذربایجان؛ سرزمین قلعه ها


آذربایجان را با کوه های بلند و قلعه های استوارش می شناسند، سرزمینی که لابه لای کوه ها و قلعه ها، تاریخی سراسر پرافتخار را بر پیشانی افتخارات خود دارد.

- قلعه های مستحکم و با شکوه در مناطق آذربایجان تداوم زندگی در هزاره های پیش از تاریخ تا قرون اولیه اسلامی را روشن می سازد.

وجود قلعه های تاریخی با ویژگی های منحصر به فرد در آذربایجان، گواه روشنی بر تمدن این کهن دیار شگفت آمیز است.

قلعه واژه ای ترکی از ریشه قالاماق و قالماق (روی هم نهادن و ماندگار شدن) بوده و بنایی با ویژگی های خاص که از استحکام و ماندگاری حیرت انگیزی برخوردار است.

یک محقق و نویسنده در گفت وگو با ایسنا در این خصوص اظهار می کند: قلعه ها، بناهایی استوار هستند که از دریچه هر یک از آن ها حقایق جالبی از زندگانی گذشتگان به چشم می آید.

ابراهیم پورحسین خونیق ادامه می دهد: قلعه ها در زمان های مختلف کاربردهای متفاوتی داشته و گاه به عنوان یک دژ محکم در برابر هجوم دشمنان و گاه در زمان صلح و آرامش کاربردی شبیه به کاخ و تفرجکاه و گاه نیز محل زندگی و حتی کاربرد مذهبی داشته اند.

وی تاکید می کند: از آنجا که بیشتر قلعه ها مهم ترین تجلی اندیشه دفاعی بشر به شمار می روند، از این رو بیشتر آنان تاریخ دلاوری های مردمان این مرزوبوم را در گنجینه صفحات خود حفظ کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان؛ سرزمین قلعه ها

آذربایجان؛ سرزمین قلعه ها