مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 21:352020-07-21سياسي

مروری بر دستاوردهای عملیات «نصر5»


ارتش عراق با جمع آوری نیروهای پیاده خود در منطقه عملیاتی نصر 5، در ساعت 1:30 بامداد روز هشتم تیرماه 66 پاتک سنگینی را علیه نیروهای ایرانی آغاز کرد.

- ارتش عراق با جمع آوری نیروهای پیاده خود در منطقه عملیاتی نصر 5، در ساعت 1:30 بامداد روز هشتم تیرماه 66 پاتک سنگینی را علیه نیروهای ایرانی آغاز کرد.

در این پاتک که تا ساعت 8:30 ادامه داشت، نیروهای دشمن توانستند بخشی از یال ارتباطی را تصرف کرده و رزمندگان ایرانی را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار سرلشکر شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر 8 نجف ، 15 دقیقه بامداد اول تیرماه سال 1366 را به عنوان زمان آغاز عملیات نصر 5 جهت تصرف ارتفاع فرفری در غرب سردشت اعلام کرد.

پس از گذشت دو ساعت ارتفاعات کله قندی و فرفری سقوط کرد و رزمندگان مشغول پاکسازی شدند ولی در یال کله قندی نیروهای عمل کننده با مقاومت و انبوه آتش دشمن مواجه شدند که با تدبیر فرماندهی در روشنی هوا نیروهای عراقی مجبور به ترک منطقه و نیروهای خودی در آنجا مستقر می شوند.

روز دوم نیز با تصمیم عزیز جعفری فرمانده قرارگاه قدس ، گردان امام رضا (ع) کار شناسایی و طراحی عملیات را برای تصرف یال ارتباطی بین دو ارتفاع کله قندی و فرفری که پایگاه دشمن در آن مستقر بود آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر دستاوردهای عملیات «نصر5»

مروری بر دستاوردهای عملیات «نصر5»