مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 20:452020-07-21سياسي

هدف اصلی ساخت شهرهای زیرزمینی، دفاع در مقابل تجاوز دشمن است


عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور لرستان گفت: هدف اصلی ساخت شهرهای زیرزمینی دفاع در مقابل تجاوز دشمن است.

- مسلم بیرانوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرها از دوران باستان نشانه قدرت و توان سیاسی، مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تکنولوژیکی و قدرت خلاقیت جوامع مختلف بوده اند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب مشخص است که هر جامعه انسانی برای دستیابی به تمدن به عنوان بالاترین و والاترین سطح فرهنگ بشری و ساختن و نگهداری شهرها باید ابتدا مسائل و معضلات متعدد و گسترده ای را حلکرده و پشت سر گذاشته باشد.

بیرانوند افزود: بدیهی است که دستیابی به میزان رشد تمدن در بین جوامع مختلف بستگی مستقیم به میزان موفقیت آنها در حل مسائل فوق و توجه به موضوع هایی داشته است که دیگر جوامع از حل آنها عاجز بودند و باز به همین علت است که امروزه می توان تفاوت های بسیاری را بین شهرها در جوامع توسعه یافته در حال توسعه و عقب مانده مشاهده کرد.

این کارشناس ارشد معماری اضافه کرد: ایران یکی از معدود کشورها و ایرانیان یکی از معدود جوامعی هستند که نوعی جدید از شهر و شهرنشینی زیرزمینی را به جهانیان معرفی کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی تاریخ تمدن کهن این مرز و بوم شواهد متعددی از نبوغ و خلاقیت مردمان این سرزمین به چشم می خورد، یادآور شد: سکونت گاه های بشر از دیرباز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف اصلی ساخت شهرهای زیرزمینی، دفاع در مقابل تجاوز دشمن است

هدف اصلی ساخت شهرهای زیرزمینی، دفاع در مقابل تجاوز دشمن است