مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 11:452020-07-21سياسي

فیروزه در فهرست شهرهای ملی کشور قرار گرفت


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در شورای ملی شهرهای صنایع دستی، شهر فیروزه به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته فیروزه انتخاب شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در شورای ملی شهرهای صنایع دستی، شهر فیروزه به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته فیروزه انتخاب شد.

ابوالفضل مکرمی فر امروز سه شنبه، 31 تیر ماه، با اعلام این خبر درباره تشکیل شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی اظهار کرد: در جلسه شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، اعضای شورا پس از بررسی پرونده ها و ارزیابی شاخص ها به هر یک از شهرها و روستاهای مطرح شده امتیاز می دهند و در نهایت مناطقی که حدنصاب را کسب کنند، برای ثبت ملی انتخاب می شوند.

وی به شرایط شهر فیروزه به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته فیروزه اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید فیروزه به ازای هر فرد به طور میانگین سالانه 15 تا 20 کیلوگرم سنگ فیروزه است.

همچنین برداشت سنگ از معدن به طور میانگین سالانه بین 40 تا 50 تن سنگ فیروزه است.

وی افزود: میزان ارزش افزوده این سنگ به طور میانگین در سال، در هر تن سنگ 14 کیلوگرم سنگ خالص فیروزه است که در ضعیف ترین حالت این نسبت یک به 10 است؛ یعنی در 40 تن سنگ 4 تن سنگ خالص استحصال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیروزه در فهرست شهرهای ملی کشور قرار گرفت

فیروزه در فهرست شهرهای ملی کشور قرار گرفت