مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 08:452020-07-21سياسي

شهر «فیروزه» در فهرست شهرهای ملی ثبت شد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شهر فیروزه به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته فیروزه انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر گفت: شهر فیروزه به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته فیروزه انتخاب شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به حضور مدیرکل و سایر دستگاه های مرتبط استان و شهرستان اعم از فرماندار و نمایندگان در جلسه شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، اظهار کرد: اعضای شورا پس از بررسی پرونده ها و ارزیابی شاخص ها از نظر ظرفیت ها، قابلیت ها و شاخص های تعیین شده، به هر یک از شهرها و روستاهای مطرح شده امتیاز می دهند و در نهایت مناطقی که حدنصاب را کسب کنند برای ثبت ملی انتخاب می شوند.

وی افزود: شهر فیروزه شرایط ویژه ای در صنایع دستی در رشته فیروزه دارد، ظرفیت تولید فیروزه در این شهر به ازای هر فرد به طور میانگین سالانه 15 تا 20 کیلو سنگ فیروزه است و برداشت سنگ فیروزه از معدن نیز به طور میانگین سالانه 40 تا 50 تن است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سالانه از هر تن سنگ 14 کیلوگرم سنگ خالص فیروزه به دست می آید و در ضعیف ترین حالت این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر «فیروزه» در فهرست شهرهای ملی ثبت شد

شهر «فیروزه» در فهرست شهرهای ملی ثبت شد