مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 06:502020-07-21ورزشي

دلفین آذربایجان، محدودیت نمی شناسد


شاید در نگاه اول، دو عصای زیربغلش او را در نظرها کم توان جلوه دهد، اما او قهرمان گمنامی است که با اراده آهنین و پشتکار، توانسته با کسب بیش از 200 مدال و مقام قهرمانی در رشته ی شنا، - لقب "دلفین آذربایجان" را به خود اختصاص دهد.

احمد ملک پور یکی از ورزشکاران دارای معلولیت رشته شنای استان است که از نوجوانی به طور حرفه ای در رشته ی شنای معلولین فعالیت می کند و تا سال 98 همزمان به مربیگری و انجام تمرینات شناگری مشغول بوده است.

او تمامی درجات مربیگری شنا را گذرانده و اکنون نیز با مربیگری تیم شنای معلولان، قهرمانانی همانند خود پرورش می دهد.

ملک پور معتقد است جسم و روحش با آب عجین شده و زندگی اش با شنا معنا پیدا می کند، هر روز صبح اول وقت با پاهای معلول خود و عصا به دست در کوه عینالی تبریز کوهنوردی می کند و تاکنون توانسته به قلعه های ضحاک و بابک نیز صعود کند.

ملک پور، دارای شخصیتی بسیار متواضع بوده و برای گفتن مقام هایی که تاکنون کسب کرده چندان رغبتی نشان نمی دهد؛ اما به اصرار، مدال های قهرمانی اش روی میز چیده می شود.

او در مورد علت معلولیت خود به ایسنا، می گوید: طبق گفته ی والدینم، در زمان جنگ تحمیلی و زمانی که دو ساله بودم، بمباران های بسیاری می شد که یکی از این روزها با صدای هولناک بمب و به دلیل ترس، بیمار و دچار معلولیت شدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلفین آذربایجان، محدودیت نمی شناسد

دلفین آذربایجان، محدودیت نمی شناسد