مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 06:302020-07-21اقتصادي

پرورش 7500 کندوی عسل در باغ های درگز


اکنون 7500 کندوی عسل در این شهرستان پرورش می یابد که این تعداد دو سال گذشته 3000 کلونی بوده و با یک افزایش چشمگیری به این رقم رسیده است که حکایت از استعدادخیزی منطقه برای جذب زنبورداران است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: اکنون 7500 کندوی عسل در این شهرستان پرورش می یابد که این تعداد دو سال گذشته 3000 کلونی بوده و با یک افزایش چشمگیری به این رقم رسیده است که حکایت از استعدادخیزی منطقه برای جذب زنبورداران است.

مهدی خالقی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل بارش های فراوان، حاصلخیز بودن منابع خاک و آب و هوای مناسب، این منطقه برای پرورش زنبور عسل بسیار مناسب بوده و زنبورداران را به ارتفاعات این منطقه جذب می کند.

وی علاوه بر عسل، سایر محصولاتی همچون بره موم، شهد، گرده و ژل رویال را از تولیدات دیگر پرورش زنبور عسل در این شهرستان معرفی کرد و افزود: ژل رویان محصولی بسیار با ارزش و گران قیمت است که یک زنبور معمولی را به ملکه تبدیل می کند، به نحوی که عمر زنبور معمولی نزدیک به یک ماه است اما ملکه تا 5 سال عمر می کند؛ این محصول که سرشار از انواع پروتیین و اسیدآمینه بوده دارویی برای انواع سرطان ها، مشکلات قلبی و حرکتی به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش 7500 کندوی عسل در باغ های درگز

پرورش 7500 کندوی عسل در باغ های درگز