مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 05:402020-07-21سياسي

انسانیت در دل جنگل!/ بلوط ها در «ده برآفتاب» هرگز نمی میرند+ فیلم و عکس


صحبت امروز ما در مورد روستای ده برآفتاب است روستایی که از هر جهت الگویی برای زاگرس نشینان و البته کل مردم ایران است روستایی که با 1 هزار و 500 نفر جمعیت 30 شهید والامقام تقدیم امام و انقلاب و ایران و ارزش ها کرده اند و مردم آن زندگی مسالمت آمیزی با جنگل دارند.

-  خبرگزاری فارس یاسوج؛ ترنم بهنیازاده- بلوط ها یکی یکی در آتش می سوزند و زاگرس با وضعیت موجود و با ادامه روند کنونی به سرزمینی خشک و برهوت و عاری از جنگل های زیبا و پرپشت بلوط تبدیل می شود.

هجوم زمین خواران و سودجویان منفعت طلب از یک سود و بی مبالاتی انسان های جاهل و بی خیال که آتش در جنگل و مرتع رها می کنند و البته در کنار همه این ها بی مسوولیتی و اهمال مسوولان در حفاظت همه جانبه از جنگل های زاگرس از سوی دیگر موجب شده که دیگر امید چندانی به زنده ماندن زاگرس و بلوط های سرافراز و صبور آن طی سال های آینده نباشد.

اما در این بین هستند مردمانی خوش طینت و خوش ذات که بلوط را از صدها سال پیش تاکنون به مانند فرزندان خود در دل روستا و اطراف و اکناف آن حفاظت کرده اند و در روزگاری که همه با جنگل و مرتع و بلوط و بنه نامهربان شده اند و به دنبال انقراض نسل آن هستند این ها زندگی مسالمت آمیزی با بلوط دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسانیت در دل جنگل!/ بلوط ها در «ده برآفتاب» هرگز نمی میرند+ فیلم و عکس

انسانیت در دل جنگل!/ بلوط ها در «ده برآفتاب» هرگز نمی میرند+ فیلم و عکس