مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 05:402020-07-21سياسي

فیروزه در فهرست شهرهای ملی کشور


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در شورای ملی شهرهای صنایع دستی شهر فیروزه به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته فیروزه انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر از تشکیل شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی خبرداد و اظهار کرد: در جلسه شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، ظرفیت ها، قابلیت ها و شاخص های تعیین شده پس از بررسی باحضور مدیر کل و سایر دستگاهای مرتبط استان و شهرستان اعم از فرماندار و نمایندگان حضور می یابند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: اعضای شورا پس از بررسی پرونده ها و ارزیابی شاخص ها به هر یک از شهرها و روستاهای مطرح شده امتیاز می دهند و در نهایت مناطقی که حدنصاب را کسب کنند برای ثبت ملی انتخاب می شوند.

وی به شرایط شهر فیروزه به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته فیروزه اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید فیروزه به ازای هر فرد به طور میانگین سالانه 15 تا 20 کیلو سنگ فیروزه است، برداشت سنگ از معدن به طور میانگین سالانه 40 تا 50 تن سنگ فیروزه است، میزان ارزش افزوده به طور میانگین سالانه در هر تن سنگ 14 کیلوگرم سنگ خالص فیروزه به دست می آید و در ضعیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیروزه در فهرست شهرهای ملی کشور

فیروزه در فهرست شهرهای ملی کشور