مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 03:352020-07-21اقتصادي

رتبه اول تهران در تولید قارچ خوراکی کشور/42هزار تُن قارچ تولید شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه استان تهران رتبه نخست تولید قارچ کشور را دارد گفت: امسال 42 هزار تن قارچ در استان تهران تولید شده است.

- کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر ، از تولید 29 درصد قارچ کشور توسط کشاورزان استان تهران خبر داد و اظهار داشت: تولید قارچ در شهرستان های شهریار، ملارد، پاکدشت، ورامین و پیشوا رونق دارد و با توجه ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتیین، تولید این محصول از اهمیت برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف قارچ در جهان چهار تا پنج کیلوگرم به ازای هر نفر است، یادآور شد: در کشور ما با توجه به شرایط مناسب و به دلیل توسعه واحدهای تولیدی، میزان سرانه مصرف قارچ یک کیلو و 600 گرم است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی مناسب استان تهران برای تولید قارچ سبب شده که این محصول در جایگاه مطلوبی قرار بگیرد گفت: در استان تهران واحدهای فعال علاوه بر تولید قارچ در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول نیز فعالیت دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: امسال 42 هزار تن قارچ در استان تهران تولید شده و بیش از 10 درصد واحدهای پرورش قارچ در کنار تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی نیز دارند و همچنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول تهران در تولید قارچ خوراکی کشور/42هزار تُن قارچ تولید شد

رتبه اول تهران در تولید قارچ خوراکی کشور/42هزار تُن قارچ تولید شد