مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 02:152020-07-20حوادث

زادآوری پرنده کمیاب کوکوی خالدار در تالاب بین المللی زریوار


رییس اداره محیط زیست شهرستان سنندج، گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان در گشت و کنترل تالاب زریوار، زادآوری پرنده زیبا و کمیاب کوکوی خالدار را مشاهد کردند.

- ایسنا/کردستان رییس اداره محیط زیست شهرستان سنندج، گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان در گشت و کنترل تالاب زریوار، زادآوری پرنده زیبا و کمیاب کوکوی خالدار را مشاهد کردند.

ابراهیم همت بلند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار این پرنده زیبا توسط دوستداران و کارشناسان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی شد و در اواخر تیرماه سال جاری هم زادآوری کوکوی خالدار مشاهده شد.

وی افزود: پرسنل یگان حفاظت این اداره حین گشت و کنترل این تالاب دو قطعه جوجه کوکوی خالدار را مشاهده کردند که نتیجه زادآوری این پرنده در تالاب زریوار(زریبار)بوده است و ادامه حیات این پرنده نشان از امنیت بالای این تالاب در جذب پرندگان آبزی، کنارآبزی و غیر آبزی دارد.

طول بدن کوکوی خالدار بزرگ 39 سانتی متر است و نشانه های تشخیص آن عبارتند از کاکل مشخص، دم دراز با کناره های سفید که شاهپرهای آن از وسط به کنار به تدریج کوتاهتر می شود و سطح پشتی قهوه ای پر از لکه های سفید، سطح شکمی و طرفین سر آن سفید کرمی و گلویش زرد رنگ است؛ حلقه چشمی آن به رنگ نارنجی روشن است، پرند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زادآوری پرنده کمیاب کوکوی خالدار در تالاب بین المللی زریوار

زادآوری پرنده کمیاب کوکوی خالدار در تالاب بین المللی زریوار