مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 17:502020-07-20اقتصادي

لزوم توجه به صنعت کشاورزی برای خروج از اقتصاد نفتی


معاون اقتصادی استاندار اردبیل خروج از اقتصاد نفتی را وابسته به توجه مسئولین به صنعت کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی و صادرات دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ارژنگ عزیزی شامگاه دوشنبه در جلسه با فعالان اقتصادی در حوزه غیر نفتی استان که در محل استانداری اردبیل برگزار شد استان اردبیل را یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سالانه بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود باید ظرفیت های صنعت کشاورزی در استان اردبیل و صادرات محصولات و فرآوری آن برای خروج از وابستگی به اقتصاد نفتی مورد توجه قرار گیرد چرا که این مسئله در رشد اقتصادی تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: با تکمیل پایاب سد خدا آفرین و واگذاری زمین های کشاورزی به مردم شاهد افزایش بیش از یک میلیون تنی محصولات کشاورزی خواهیم بود و بهره برداری از این پروژه در ارزآوری برای استان نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل احداث بزرگترین گلخانه کشور در شمال استان را یکی از پتانسیل های مناسب در زمینه صادرات غیر نفتی برشمرد و اذعان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یک استان مرزی است لذا از این مزیت باید در راستای صادرات محصولات به کشورهای همسایه نهایت استفاده و بهره برداری انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به صنعت کشاورزی برای خروج از اقتصاد نفتی

لزوم توجه به صنعت کشاورزی برای خروج از اقتصاد نفتی