مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 10:152020-07-20اقتصادي

ساختمان ها شناسنامه انرژی می گیرند


40 درصد آلودگی هوای مربوط به ساختمان هاست از همین رو قرار بر این شد که به سمت صدور برچسب انرژی در ساختمانها حرکت شود که زیرساخت لازم برای آن شناسنامه انرژی ساختمان بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها اگرچه موضوع مهمی بوده اما هم از سوی سازندگان و هم از طرف نهادهای مسئول، مورد غفلت واقع شده است.

با این حال آنطور که مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد، قرار است شناسنامه انرژی برای ساختمان ها تهیه شده و همچنین تسهیلاتی هم به سازندگانی که بهینه سازی مصرف انرژی را رعایت می کنند داده شود.

مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره این با ره گفت: دو برنامه از سال گذشته در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها در حال دنبال شدن است، نخست اینکه شناسنامه انرژی برای ساختمان ها تهیه شود که درنهایت این موضوع منتهی می شود به ارائه برچسب انرژی، چراکه ساختمان هم به عنوان یک کالا مانند تمام کالاهای تولیدی دیگر نیاز به برچسب انرژی دارد اما در حالی که در آمارها عنوان می شود که 40 درصد آلودگی هوای مربوط به ساختمان هاست تاکنون تدوین ضوابط برچسب انرژی در این اماکن مغفول مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان ها شناسنامه انرژی می گیرند

ساختمان ها شناسنامه انرژی می گیرند