مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 03:252020-07-20بين الملل

بزرگترین نقشه سه بعدی جهان رونمایی شد


کنسرسیوم بین المللی دانشمندان، چندین میلیون کهکشان و کوازار(اختروش ها یا کوازارها هسته های فعال به شدت نورانی کهکشان های دوردست هستند) را برای ایجاد بزرگترین نقشه سه بعدی جهان مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند.

- ایسنا/خراسان رضوی کنسرسیوم بین المللی دانشمندان، چندین میلیون کهکشان و کوازار(اختروش ها یا کوازارها هسته های فعال به شدت نورانی کهکشان های دوردست هستند) را برای ایجاد بزرگترین نقشه سه بعدی جهان مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسوییس اینفو، این بررسی 6 ساله، معروف به بررسی طیف سنجی نوسانی (eBOSS) ، توسط ژان پاول کنیب، متخصص فیزیک نجومی موسسه فدرال فناوری لوزان سوییس (EPFL) آغاز شده و تا حدودی آن را هدایت کرده است.

نقشه سه بعدی ثمره همکاری 20 ساله با چند صد دانشمند از 30 موسسه مختلف در سراسر جهان است که به عنوان بخشی از نقشه برداری آسمانی دیجیتال اسلوان (SDSS) از داده های جمع آوری شده تلسکوپ نوری واقع در نیومکزیکو، ایالات متحده استفاده شده است.

این نقشه در 20 جولای به عنوان 20 انتشار علمی منتشرشده است.

ژان پاول کنیب در بیانیه ای گفت: من در سال 2012، پروژه eBOSS را با ایده تولید کامل ترین نقشه سه بعدی جهان بر اساس طول عمر جهان برای نشان دادن اشیاء آسمانی و توزیع ماده در جهان دور برای نخستین بار با کهکشان هایی با ستاره ها و کوازا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین نقشه سه بعدی جهان رونمایی شد

بزرگترین نقشه سه بعدی جهان رونمایی شد