مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 13:452020-07-19سياسي

بهمن فیزابی نویسنده و پژوهشگر شیرازی به دیار باقی شتافت


دکتر بهمن فیزابی پژوهشگر هنر اسلامی و طراح گرافیک نام آور شیرازی، دار فانی را وداع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهمن فیزابی که یکی از چهره های علمی، دانشگاهی و هنری شیراز به شمار می رفت، شنبه شب به علت ایست قلبی درگذشت.

در کارنامه هنری وی تأسیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، مسئولیت بخش گرافیک ماهنامه سوره به سردبیری شهید سیدمرتضی آوینی از سال 1368 تا 1371 و ده ها عنوان برجسته ملی و بین المللی به چشم می خورد.

او عضو هیأت علمی رسمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز از سال 1373 تاکنون بود که در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه های تهران و دانشگاه هنر اصفهان بصورت مدعو سابقه تدریس داشت.

فیزابی افزون بر فعالیت های علمی با شهید سید مرتضی آوینی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشت و مسئول بخش گرافیک ماهنامه سوره به سردبیری شهیدآوینی (سال 1368 تا 1371) و دبیر بخش طراحی و چاپ اولین جشنواره مطبوعات ایران 1373 بود.

از دیگر سوابق فیزابی می شود به طراحی نشریه کاغذ و اخبار ارگان اولین جشنواره مطبوعات ایران در سال 1373، طراحی یونیفرم ماهنامه سینمایی دنیای تصویر ، به سردبیری زنده یاد علی معلم، همکاری به عنوان طراح با نشریات سروش، همشهری، سوره، ری، جمهوری اسلامی، اطلاعات، کاغذ واخبار، مؤسسه کیهان، و فرهنگ فارس اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهمن فیزابی نویسنده و پژوهشگر شیرازی به دیار باقی شتافت

بهمن فیزابی نویسنده و پژوهشگر شیرازی به دیار باقی شتافت