مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 10:352020-07-19سياسي

انتشار «فرهنگ دیداری و روش شناسی تحلیل و تصویر»


کتاب «فرهنگ دیداری و روش شناسی تحلیل و تصویر» منتشر شد.

- کتاب فرهنگ دیداری و روش شناسی تحلیل و تصویر منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کتاب فرهنگ دیداری و روش شناسی تحلیل و تصویر تالیف دکتر مریم کهوند عضو هیئت علمی گروه ارتباط تصویری دانشگاه هنر، در 1100 نسخه و با همکاری نشر یک فکر و انتشارات دانشگاه هنر منتشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: در جامعه ای با تحولات سریع فرهنگی متأثر از خلق روزافزون آثار تصویری، آشنایی با حوزه انتقادی فرهنگ دیداری، به منظور درک بهتر تصاویر در بستر فرهنگ اهمیت فراوانی دارد و زمینه ای برای پاسخ گویی به پرسش های مربوط به معانی و مفاهیم تصویر و چگونگی نمایش تفاوت های فرهنگی از طریق تصاویر و آثار دیداری پدید می آورد.

کتاب حاضر مطالعه ای درباره چگونگی شکل گیری حوزه تازه تکوین فرهنگ دیداری است و چشم اندازی از این رویکرد تحلیلی و زمینه میان رشته ای در تحلیل و تفسیر آثار تصویری ارائه داده و با طرح دیدگاه های اندیشمندان این حوزه، به معرفی مهم ترین مفاهیم و چارچوب نظری این حوزه به مثابه رویکردی آکادمیک می پردازد.

با توجه به تازه و نوپا بودن این حوزه مطالعاتی، مباحثه درباره مفاهیم مقدماتی آن که هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده اند، خلأ ناشی از فقدان شناخت در این حوزه را تا اندازه ای جبران می کند و همچنین زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار «فرهنگ دیداری و روش شناسی تحلیل و تصویر»

انتشار «فرهنگ دیداری و روش شناسی تحلیل و تصویر»