مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 07:502020-07-19اقتصادي

غول واردات گندم کشور کیست؟ / وقتی تئوریسین اصلاحات گندمکاران را به زمین گرم می زند


گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ ایران پس از 10 سال در 22 آذر 1395، دوباره به خودکفایی در تولید گندم رسید و جشن خودکفایی این محصول را با حضور رییس جمهوری برای شکرگزاری برگزار کرد.

- ؛ ایران پس از 10 سال در 22 آذر 1395، دوباره به خودکفایی در تولید گندم رسید و جشن خودکفایی این محصول را با حضور رییس جمهوری برای شکرگزاری برگزار کرد.

گندم کالای استراتژیک در کشور است و هرساله دولت با نرخ تضمینی، این محصول را از کشاورزان خریداری می کند اما در چند سال اخیر سیاست گذاری های دولتی به سمتی رفته که گندم به یک کالای وارداتی تبدیل شده است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت در 23 مهر 1396 در مراسم روز جهانی غذا و اعطای نشان ایمنی و سلامت طی سخنانی گفت: غنی سازی آرد ادامه دارد و تقویت خواهد شد و شرایط بهتر از گذشته شده است اما نانوایان در مورد کیفیت نامناسب آرد ایرانی که باعث استفاده بیشتر از نمک می شود، اعتراض دارند و معتقدند که حتماً گندم خارجی باید به کشور وارد و به صورت ترکیبی 60 به 40 درصد مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد کاهش استفاده از نمک در نان باشیم.

این قبیل اظهارات دولتمردان و عدم حمایت های کافی از گندمکاران، باعث شد که ایران به واردکننده گندم تبدیل شود؛ در ادامه روند سیاست های ضد خودکفایی دولت یازدهم و دوازدهم، از سال 94 تاکنون ردیف اعتباری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غول واردات گندم کشور کیست؟ / وقتی تئوریسین اصلاحات گندمکاران را به زمین گرم می زند

غول واردات گندم کشور کیست؟ / وقتی تئوریسین اصلاحات گندمکاران را به زمین گرم می زند