مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-19دانش

جزییات تأسیس پهنه های علم و فناوری در استانها اعلام شد


پهنه های علم و فناوری به منظور تجمیع امکانات، ظرفیت ها و قابلیتهای نوآورانه منطقه ای برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان در استانها ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری، رویکرد جغرافیایی و منطقه ای در نوآوری، بیانگر این امر است که گروهی از بازیگران و نقش آفرینان فعال در حوزه نوآوری اعم از بنگاه ها و شرکت های تولیدی و خدماتی، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نهادهای واسطه ای و .

در یک محیط در هم تنیده با هم تعامل و همکاری کرده و ماحصل این همکاری، ارتقا شاخص های اقتصاد دانش بنیان در منطقه خواهد بود.

در همین راستا، مناطق با توجه به عملکرد فعالان و بازیگران و براساس شاخص های اقتصاد دانش بنیان از نظر نوآوری به مناطق نوآور، درحال گذر، کمتر نوآور دسته بندی می شوند.

یکی از راهکارهای فراهم سازی شرایط ارتقاء نوآوری در مناطق، ایجاد هم افزایی از طریق تجمیع امکانات و ظرفیت های نوآوری در نواحی مستعد است.

بنا بر این گزارش پهنه های علم و فناوری پیرامون مراکز علمی تحقیقاتی صنعتی داخل محدوده شهرها به منظور زمینه سازی برای تجمیع و هم افزایی عناصر موثر در ایجاد حوزه های دانش بنیان و فناوری برتر ایجاد می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تأسیس پهنه های علم و فناوری در استانها اعلام شد

جزییات تأسیس پهنه های علم و فناوری در استانها اعلام شد