مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 06:002020-07-19بين الملل

سودان: مثلث حلایب 100 درصد متعلق به ماست


رییس کمیسیون ملی مرزهای سودان در اظهاراتی تحریک آمیز اعلام کرد، مثلث حلایب، مورد مناقشه با مصر 100 درصد متعلق به سودان است و در این مساله هیچ شکی نیست.

- رییس کمیسیون ملی مرزهای سودان در اظهاراتی تحریک آمیز اعلام کرد، مثلث حلایب، مورد مناقشه با مصر 100 درصد متعلق به سودان است و در این مساله هیچ شکی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، معاذ احمد تنقو، رییس کمیسیون ملی مرزهای سودان در نشست خبری در خارطوم گفت: ادعای مصر درباره تعلق مثلث حلایب به قاهره ادعای باطلی است.

وی ادامه داد: مصری ها برای تحریف حقیقت می گویند یک توافقنامه بین المللی وجود دارد که مرزهای سودان در سال 1899 را مشخص می کند.

این سخن صحت ندارد.

احمد تنقو گفت، توافقنامه بین المللی که مرزهای سودان را در این تاریخ مشخص کند، وجود ندارد و در صورت وجود هم پارلمان مصر در سال 1947 لغو و النحاس پاشا، نخست وزیر و سیاست مدار مصری و النقراشی پاشا، نخست وزیر وقت این کشور آن را در سالهای 1947 و 1948 طبق اسناد شورای امنیت، در برابر این شورا لغو کردند.

مصر بر مثلث حلایب کنترل دارد و سودان از دهه 50 این منطقه را از قاهره مطالبه می کند اما این کشور همواره اعلام کرده منطقه مذکور متعلق به مصر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان: مثلث حلایب 100 درصد متعلق به ماست

سودان: مثلث حلایب 100 درصد متعلق به ماست